navbar-background

Η ΙΔΕΑ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ


ΕΚΛΟΓΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ/ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
22 Jun 2018 | 20:54

Οι πρόσφατες εκλογές στην Ιταλία, πέραν της επικράτησης των εθνικών δυνάμεων ανέδειξε και το σημαντικό παράγοντα της νίκης αυτής.

Η πτυχή αυτή έχει να κάνει και με τον εκλογικό νόμο της Ιταλίας που προορίζει  18 εκλόγιμες θέσεις για τους Ιταλούς της διασποράς. Συγκεκριμένα, 6 γερουσιαστές και 12 βουλευτές εκλέγονται από τους Ιταλούς που διαμένουν μόνιμα εκτός Ιταλίας με ξεχωριστές εκλογικές λίστες, θέσεις που αντιστοιχούν στο 2% των συνολικών θέσεων σε Γερουσία και Βουλή. Ενώ λοιπόν η Ιταλία έχει αναγνωρίσει τη σημασία της ιταλικής διασποράς και της επιτρέπει να συμμετέχει ενεργά στην πολιτική ζωή της χώρας, στην Ελλάδα, τα κόμματα του αντισυνταγματικού- συστημικού τόξου επιμένουν να αποκλείουν κάθε σκέψη απόδοσης του δικαιώματος της ψήφου στα εκατομμύρια των Ελλήνων του εξωτερικού, κάτι που προβλέπεται από το άρθρο 51 παράγραφος 4 και άρθρο 108 του Συντάγματος.

Είναι φανερό πως τα χρεωκοπημένα (ηθικά αλλά και οικονομικά) κόμματα δεν επιθυμούν τη συμμετοχή των Ελλήνων της διασποράς στις εκλογικές διαδικασίες, γιατί σε κάθε μέτρηση, τείνουν να εκφράζουν έντονα πατριωτικά αισθήματα, ενώ δεν έχουν κανένα "πάρε-δώσε" με το πελατειακό κράτος της μεταπολίτευσης. Τυχόν θεσμοθετημένη συμμετοχή  π.χ. των Ελλήνων της Αλβανίας, Σκοπίων, Βουλγαρίας, Τουρκίας, της Κύπρου, της Γερμανίας, της Αυστραλίας και της Αμερικής, στις εθνικές εκλογές θα ενίσχυε θεαματικά τα Εθνικά Πατριωτικά κόμματα, ενώ τα ανθελληνικά / διεθνιστικά κόμματα, στις κάλπες που θα στήνονταν στην ομογένεια, κατά τη γνωστή έκφραση, δεν θα "βρίσκανε ούτε τη ψήφο τους".

Η ΠΑΤ.ΡΙ.Ε. έχει ως προγραμματική  θέση / προτεραιότητα ότι η ελληνική διασπορά / Έλληνες του εξωτερικού δικαιούνται και οφείλουν να έχουν λόγο στα πολιτικά δρώμενα της χώρας και έχει ζητήσει πλειστάκις, εντός και εκτός Βουλής, όπως θεσμοθετηθεί η συμμετοχή της Ομογένειας στις εθνικές εκλογές. Το ιταλικό μοντέλο, που προορίζει το 2% των θέσεων της Βουλής για την εκπροσώπηση της διασποράς είναι  ένα πρότυπο και ισχυρό  επιχειρηματολογικό παράδειγμα που θα μπορούσε να εφαρμοστεί και στη χώρα μας.

Έτσι, βασιζόμενοι:

α) στα άρθ. 51 & 4 και 108 του Συντάγματος, που μιλούν για εκλογικά δικαιώματα των Ελλήνων εκτός Ελλάδος και υποχρεώνουν το Ελληνικό κράτος να λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα για τη διατήρηση των δεσμών του απόδημου Ελληνισμού με την Ελλάδα,

β) στον Ν. 3480/2006 που θέλει να καλύψει την ιστορική υποχρέωση / Εθνικής  σημασίας, που αναμφισβήτητα ενδυναμώνει τους δεσμούς του  Ελληνισμού με την Πατρίδα, που αποτελεί ορόσημο στις σχέσεις της πολιτείας με τον Ελληνισμό της διασποράς, με αποστόλη την έκφραση του απανταχού Ελληνισμού και αναφέρεται στην οργάνωση, τη  λειτουργία  και τις αρμοδιότητες του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού (Σ.Α.Ε),

γ) στο ότι σε μια  εποχή αποδυνάμωσης του Ελληνισμού και της Πατρίδας, δεν είναι νοητό οι  Έλληνες του Εξωτερικού να μην έχουν τον επιβαλλόμενο, θεσμικό, αποφασιστικό, εθνικό και πολιτικό λόγο για τα τεκταινόμενα  της μητέρας πατρίδας τους ενώ έχουν οι αλλοεθνείς πολίτες / κάτοικοι της χώρας.

Θα μπορούσε στα πλαίσια μιας θεαματικής τομής, ολοκληρωμένης διάστασης και αφετηρίας, στις σχέσεις Ελλαδικού κράτους και Ελληνισμού της διασποράς, ως προς τις διαστάσεις που πρέπει και οραματιζόμαστε,  η ΠΑΤ.ΡΙ.Ε. προτείνει:

- Να έχουν το δικαίωμα του εκλέγειν και οι Έλληνες-ιδες στην καταγωγή ανά το κόσμο, αφού θα έχουν εφοδιαστεί με ειδική κωδικοποιημένη μηχανογραφημένη κάρτα από τα υπουργεία Εσωτερικών-Εξωτερικών που θα χορηγείται μέσω των Προξενικών Αρχών, και θα είναι σχετική του μητρώου του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού (Σ.Α.Ε.) που ήδη λειτουργεί και αφού βελτιωθεί ως προς την αξιοπιστία του και την κωδικοποίηση του, δηλαδή να δημιουργηθούν ειδικοί εκλογικοί κατάλογοι Ελλήνων της διασποράς / εξωτερικού, π.χ. Έλληνας της Αλβανίας - Κύπρου - Τουρκίας - Αυστραλίας - Ρωσίας - Η.Π.Α κ.λ.π.

- Υποψήφιοι βουλευτές Εξωτερικού, όμως, να είναι μόνο ομογενείς Έλληνες πολίτες (κατοικόντες στο εξωτερικό), έτσι ώστε να αποτελεί κίνητρο για την απόκτηση και της Ελληνικής Υπηκοότητας, των Ελλήνων στην καταγωγή. Το κάθε κομματικό  ψηφοδέλτιο επικρατείας θα περιλαμβάνει υποχρεωτικά έναν (1) υποψήφιο Έλληνα-ίδα  πολίτη που αποδεδειγμένα διαμένει στο εξωτερικό, ανά 4 υποψηφίους, έτσι  ώστε να μπορούν να εκλέγονται και Έλληνες του εξωτερικού, ειδάλλως η ένταξή τους στα ψηφοδέλτια θα μπορούσε να καταλήξει να αφορά μη πιθανές εκλόγιμες θέσεις και έτσι να μην εκλέγεται κανένας υποψήφιος του ψηφοδελτίου Επικρατείας από το εξωτερικό και η όλη ρύθμιση και διαδικασία να μην έχει κανένα ουσιαστικό θετικό αποτέλεσμα,  αλλά μόνο κόστος και εμπαιγμό.

Προτείνεται επίσης η κατανομή των αποδήμων σε τρεις (3) εκλογικές περιφέρειες εξωτερικού και να αποδοθούν σε αυτές είκοσι (20) βουλευτικές έδρες (εκ των 300) ή δέκα (10) εκ των 200 σε περίπρωση που μειωθεί ο αριθμός τους κατά την πρόταση της ΠΑΤ.ΡΙ.Ε., που θα καταλαμβάνονται από τους Έλληνες του Εξωτερικού, μέσα από ψηφοδέλτια ανά εκλογική περιφέρεια. Οι Εκλεγέντες Βουλευτές του εξωτερικού, θα συμμετέχουν στις ψηφοφορίες  (με φυσική παρουσία, ηλεκτρονική ή επιστολική ψήφο), μόνον επί ειδικών νομοθετημάτων της Βουλής, που θα καθοριστούν από ειδικότερες Νομοθετικές διατάξεις.

Η Κατανομή αυτών των βουλευτικών εδρών στις εκλογικές περιφέρειες εξωτερικού προτείνεται να είναι ως εξής : δέκα (10) για τους Έλληνες της Β. και Ν. Αμερικής που είναι περίπου τρισείμισι (3,5) εκατομμύρια, πέντε (5) για τους Έλληνες των κρατών της Ευρώπης, της Ασίας και της Αφρικής που είναι περίπου ένα (1) εκατομμύριο και πέντε (5) για τους Έλληνες της Ωκεανίας - Αυστραλίας που είναι επίσης περίπου ένα (1) εκατομμύριο.
 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΦΕΔΡΕΙΑΣ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ
22 Jun 2018 | 20:49

Υφιστάμενα προβλήματα

- Γήρανση των προσληφθέντων ΕΠΟΠ
- Μικρή διάρκεια της θητείας των κληρωτών
- Δημογραφικό πρόβλημα της Ελλάδας
- Οικονομική κρίση και μείωση των πόρων για το προσωπικό και τα υλικά
- Αύξηση της τουρκικής επιθετικότητας και αδιαλλακτικότητας
- Λαθρομετανάστευση ως ασύμμετρη απειλή

Ειδικά το τελευταίο αποτελεί τη μεγαλύτερη απειλή, διότι οι Ένοπλες Δυνάμεις υστερούν στην αντιμετώπιση ασύμμετρων και υβριδικών απειλών, ενώ δεν υφίσταται και το κατάλληλο νομικό πλαίσιο για δράση τους στο εσωτερικό της χώρας.

 

Υφιστάμενη Κατάσταση

Όλοι όσοι ολοκλήρωσαν την θητεία τους εντάσσονται μηχανογραφικά σε διάφορες Μονάδες και σε περίπτωση επιστράτευσης, προσκαλούνται μαζικά για ενσωμάτωσή τους σε ενεργές μονάδες με χαμηλή επάνδρωση.


Τα προβλήματα του υφιστάμενου μοντέλου εφεδρείας είναι πολλά, με κυριότερα:
- Την έλλειψη εκπαίδευσης των εφέδρων
- Την ταχύτητα αντίδρασης
- Τη μη πλήρη επάνδρωση των Μονάδων, λόγω της αναχρονιστικής μεθόδου πρόσκλησης
- Την έλλειψη μεθοδολογίας στη συντήρηση της επιχειρησιακής ικανότητας των εφέδρων

 

Αντικειμενικός Σκοπός ("ΑΝΣΚ")

- Καλύτερη κατανομή με επιχειρησιακά, γεωγραφικά και οικονομικά κριτήρια
- Συστηματική εκπαίδευση, συνεχή επιμόρφωση και επιχειρησιακή ετοιμότητα
- Εξασφάλιση της αποστολής ενεργού και εφεδρικού στρατιωτικού δυναμικού
- Δημιουργία συνειδητοποιημένων ημιεπαγγελματιών εφέδρων με ελάχιστο κόστος, καλύτερη ποιότητα και ετοιμότητα, με θεσμοθετημένες υποχρεώσεις και προνόμια

 

Οργάνωση - Εκπαίδευση

Παράλληλα με την αναδιοργάνωση των Ενόπλων Δυνάμεων σύμφωνα με το πρόγραμμα της ΠΑΤ.ΡΙ.Ε., θα δρομολογηθούν:

- Αύξηση της εκπαιδευμένης δύναμης εφεδρείας
- Αναδιοργάνωση των εφεδρικών δυνάμεων σε πλήρεις οργανικές (όπου υφίστανται ανάγκη και δυνατότητα), σε ημιοργανικές προς σύζευξη τους με τις οργανικές που θα συμπληρώσουν και σε διατήρηση αριθμού εφέδρων σε συγκεκριμένες περιοχές με οργανικούς δεσμούς υπομονάδας ως Στρατός Περιοχής (territorial army)
- Απόκτηση υλικών και οπλισμού σε μόνιμη βάση, κατανομή τους σε στρατόπεδα και βάσεις υποστηρίξεως. Εφαρμογή της βασικής αρχής: «ο έφεδρος χρεώνεται τον ατομικό του εξοπλισμό, τον προσαρμόζει και τον συντηρεί. Δεν  διατηρούμε υλικά σε αποθήκες να σαπίζουν»
- Εκπαίδευση σε μηνιαία, εξαμηνιαία και ετήσια βάση αυτόνομα
- Εκπαίδευση σε σχολές των όπλων - σωμάτων
- Συμμετοχή σε διεθνείς ασκήσεις οργανικά ή ως μέρος ενεργών Μονάδων
- Κατανομή κρίσιμων ειδικοτήτων σε αυστηρά επιλεγμένους εφέδρους

 

Επιχειρήσεις

Συμμετοχή οργανικών εφεδρικών υπομονάδων και εφέδρων κρίσιμων ειδικοτήτων σε μονάδες που συμμετέχουν σε αποστολές εξωτερικού. Απόκτηση εμπειρίας σε πραγματικές συνθήκες.

 

Προσωπικό - Διοικητικά

Κατόπιν θεσμοθετημένης ανοιχτής και αδιάβλητης επιλογής, που θα πραγματοποιείται με τη φυσική παρουσία των ενδιαφερομένων προς ένταξη στη νέα εφεδρεία και σε συγκεκριμένα Κέντρα Εφεδρείας, θα γίνεται η κατάταξη τους στις νέες μονάδες.
Η επιλογή και κατανομή θα γίνεται μετά από ιατρικές, ψυχολογικές και αθλητικές εξετάσεις.

 

Υποχρεώσεις

Υπογραφή από τον έφεδρο της σύμβασης έργου με τον Ελληνικό Στρατό για τη συμμετοχή του στη μηνιαία και ετήσια εκπαιδευτική δραστηριότητα της Μονάδος, καθώς και υπογραφή του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας της Μονάδας.
Στη σύμβαση έργου θα περιγράφονται επίσης οι λοιπές υποχρεώσεις όπως η διατήρηση σε άριστη κατάσταση των υλικών που χρεώνεται ο έφεδρος, οι ποινές, η διακοπή συνεργασίας της σύμβασης σε περιπτώσεις αθέτησης των όρων της σύμβασης κλπ.


Προνόμια

- Πλήρης ιατροφαρμακευτική κάλυψη από ασθένεια ή ατύχημα, στα Στρατιωτικά Νοσοκομεία
- Ελάχιστο μηνιαίο επίδομα ετοιμότητας, το οποίο θα καθοριστεί μετά από κοστολόγηση του όλου εγχειρήματος. Ενδεικτικά, το 1/3 του επιδόματος ανεργίας.
- Προτεραιότητα και μοριοδότητση σε διαγωνισμούς προσλήψεων σε κρίτισμους τομείς και ειδικότητες σε Δημόσιους φορείς. Η εργασία σε αυτούς τους φορείς θα αυξάνει την εμπειρία - ετοιμότητα των εφέδρων και το αντίστροφο.
- Κουπόνια σίτισης και προνομίων σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, δημόσιες εταιρίες, νοσοκομεία ακόμα και σε στρατιωτικές λέσχες. 
- Φορολογικές ελαφρύνσεις σε όσους κατοικούν στην παραμεθόριο και στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου.
 

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ
22 Jun 2018 | 20:05

   Η λαθρομετανάστευση επιδρά δυσμενώς στα θεμελιώδη δικαιώματα των Ελλήνων πολιτών και νόμιμων κατοίκων, ενώ αποτελεί πρόκληση σε σειρά τομέων, συμπεριλαμβανομένων της δημόσιας υγείας, της δημόσιας τάξης και της εθνικής ασφάλειας.

   Η Ελλάδα, λόγω της ιδιαίτερης γεωγραφικής της θέσης και του μήκους των εξωτερικών συνόρων που καλείται να διαχειριστεί, αντιμετωπίζει ιδιαίτερη πίεση από μεικτές μεταναστευτικές ροές ατόμων που συνήθως στερούνται νομιμοποιητικών εγγράφων.

   Οι προκλήσεις της παράνομης μετανάστευσης που η Ελλάδα και  οι Έλληνες αντιμετωπίζουν εξαιτίας της τωρινής ανεξέλεγκτης κατάστασης και της κυβερνητικής αβελτηρίας που κινείται μεταξύ του διπόλου ανεπάρκεια και ιδεολογική «στένωση», απαιτούν μία ολοκληρωμένη, συνεκτική και αποτελεσματική απάντηση.

   Απαιτείται προστασία της Ελλάδος ως πατρογονικής γης και ως βιώσιμης χώρας, με όλα τα πολιτιστικά αγαθά της και την πολιτιστική κληρονομιά της, που προτάσσει το συμφέρον και την βούληση των Ελλήνων πολιτών υπεράνω και έναντι κάθε τρίτου.

   Η προσέγγιση της ΠΑΤ.ΡΙ.Ε. έχει ως κεντρικό της σημείο την επαναφορά της νομιμότητας και του αισθήματος ασφαλείας μεταξύ των Ελλήνων πολιτών με συνδυαστικές ενέργειες που μπορούν να υιοθετηθούν άμεσα ή με μεσοπρόθεσμο ορίζοντα εκτέλεσης και με στόχευση την αποτροπή της έλευσης λαθρομεταναστών, περιορισμό του αριθμού όσων έχουν ήδη εισέλθει και καταπολέμηση των συνεπειών της λαθρομετανάστευσης, ενώ οι δράσεις αφορούν τόσο μονομερείς πράξεις σε επίπεδο Ελλάδος όσο και αποφάσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο όπως ορίζουν οι εθνικές ανάγκες και η νυν κατανομή των αρμοδιοτήτων.


Γενικές αρχές:

- Πλήρης διαχωρισμός των εννοιών μετανάστης, αιτών ασύλου και πρόσφυγας. Οι πρόσφυγες δικαιούνται διεθνούς προστασίας έως ότου δεν υφίστανται πλέον οι συνθήκες χορήγησης του καθεστώτος αυτού, όπως οι αντίστοιχες διεθνείς συμβάσεις ορίζουν, με σεβασμό στο δικαίωμα ασύλου και της αρχής της μη επαναπροώθησης αλλά και στο γεγονός ότι η χορήγηση ασύλου συνιστά κυριαρχικό δικαίωμα των κρατών.
- Καμία ανοχή στην παράνομη μετανάστευση, ειδικά έναντι όσων καταχρηστικά μεταχειρίζονται τις διαδικασίες που προβλέπονται προς ικανοποίηση του δικαιώματος στο άσυλο.
- Καμία ανοχή στη δημιουργία παράλληλων κοινωνιών.
- Καμία αλλοίωση της έννοιας της ιθαγένειας.
- Καταστολή του σοβαρού και οργανωμένου εγκλήματος, της τρομοκρατίας και άλλων απειλών συναφών με την ασφάλεια, καθότι σχετίζονται με την διακίνηση λαθρομεταναστών.
- Μείωση των κινήτρων της λαθρομετανάστευσης.
- Ταχύτερη απέλαση όσων στερούνται νομιμοποιητικών εγγράφων και νόμιμης παραμονής.
- Αναθεώρηση των κατευθυντήριων γραμμών για την επιστροφή, την απομάκρυνση, τη χρήση αναγκαστικών μέτρων, την κράτηση και τις απαγορεύσεις εισόδου των παρανόμως διαμενόντων υπηκόων τρίτων χωρών.
- Ακύρωση κάθε ενταξιακής διαπραγμάτευσης με την Τουρκία και κάθε συνομιλία που αφορά στην αναβάθμιση της τελωνειακής ένωσης συνδεόμενη με την αλλαγή του καθεστώτος θεωρήσεων, καθόσον με  αυτόν τον τρόπο θα τροφοδοτηθούν ροές προς την Ελλάδα τόσο Τούρκων όσο και άλλων διαμενόντων εντός της Τουρκίας.
- Δεν νοείται υποβοήθηση λαθρομεταναστών από φυσικά ή νομικά πρόσωπα πέραν των καταστάσεων όπου υφίσταται απειλή κατά της ζωής ή σοβαρής παραβίασης θεμελιωδών δικαιωμάτων, συνυπολογίζοντας την αρχή της αναλογικότητας.
- Οι παρανόμως διαμένοντες αποτελούν de facto εγκληματίες στο βαθμό που εισήλθαν παρανόμως στη χώρα και παραμένουν εντός της ελληνικής επικράτειας δίχως διευθέτηση του καθεστώτος παραμονής τους.
- Ο μη σεβασμός του τοπικού πολιτισμού, της Ελλάδος και των πολιτών της, η μη εκτίμηση της εμπιστοσύνης και των ευκαιριών που τους έχουν παραχωρηθεί από την Ελλάδα, η μη συμμόρφωση με τους κανόνες της κοινωνίας και η άρνηση προσαρμογής ή συμμετοχής δεν είναι αποδεκτές ενέργειες και κρίνονται αναλόγως από την πολιτεία.


Άμεσες νομοθετικές παρεμβάσεις και εφαρμογή υφιστάμενης νομοθεσίας:

- Απαγόρευση απόδοσης υπηκοότητας για όσους εισήλθαν παρανόμως στην χώρα, ακόμη κι αν η υφιστάμενη παραμονή τους είναι πλέον νόμιμη.
- Απαγόρευση χορήγησης άδειας εργασίας για όσους εισήλθαν παρανόμως, ακόμη κι αν πλέον διαμένουν νομίμως με βάση το υφιστάμενο καθεστώς τους.
- Αυτόματη απαγόρευση εισόδου για όσους παρανόμως εισήλθαν στη χώρα, με δικαίωμα ένστασης / διοικητικής προσφυγής κατά της απόφασης (εφόσον μελλοντικά επιθυμούν την υποβολή αιτήματος θεώρησης εισόδου) αποκλειστικά από τις αντίστοιχες προξενικές αρχές της Ελλάδος στο εξωτερικό.
- Καμία νομιμοποίηση ή τακτοποίηση του καθεστώτος όσων παρανόμως διαμένουν στην Ελλάδα. Θεωρήσεις εισόδου («βίζα») εκδίδονται από τις προξενικές αρχές και εν πάση περιπτώσει όχι όσο βρίσκονται εντός της Ελληνικής επικράτειας.
- Αναστολή ιδιότητας νόμιμου κατοίκου ή προσώπου που του έχει αποδοθεί άσυλο εάν με δόλο και εν γνώση του υπήρξαν παραπλανητικά, παραποιημένα ή λανθασμένα στοιχεία κατά την αντίστοιχη διεκπεραιωτική, διαδικασία εφόσον τα στοιχεία αυτά αποτέλεσαν την βάση χορήγησης ή απόδοσης αντίστοιχου καθεστώτος. Υιοθέτηση της θέσης πως δεν υφίσταται η έννοια της παραγραφή της παραπλάνησης των αρχών καθ’ότι τα οφέλη της αντίστοιχης αποφάσεως είναι διαρκή και επαναλαμβανόμενα. Επανεξέταση χορήγησης νομιμοποιητικών καθεστώτων από την Ελληνική Υπηρεσία Ασύλου, εξαντλώντας τις δυνατότητες που παρέχει η νομοθεσία εντός του κράτους δικαίου.


Ενέργειες εντός της ελληνικής επικράτειας:

- Έγγραφα καταγραφής με πλήρη βιομετρικά δεδομένα, δίχως εξαιρέσεις και δίχως αυτόματη απόδοση οποιουδήποτε δικαιώματος επί κοινωνικών επιδομάτων και προνοιακών ή εργασιακών δικαιωμάτων.
- Προσφορά εξετάσεων και ιατροφαρμακευτικών υπηρεσιών μόνο στα πλαίσια επειγόντων περιστατικών όπως ορίζουν οι διεθνείς συνθήκες και ο ανθρωπισμός, με χρέωση των εξόδων στην αντίστοιχη πρεσβεία αναλόγως της υπηκοότητας.
- Ενισχυμένος έλεγχος σε περιπτώσεις όπου υπάρχουν ενδείξεις διακίνησης γυναικών, σε περιπτώσεις γάμου ανηλίκων κάτω από την ηλικία συναίνεσης, και σε όσους δηλώνουν ανήλικοι.
- Υποχρεωτική καταγραφή όσων ΜΚΟ δραστηριοποιούνται στην προσφορά υπηρεσιών προς μετανάστες ανεξαρτήτως χρηματοδότησης (π.χ. ευρωπαϊκοί πόροι, ιδιωτικά κονδύλια, κλπ), δήλωση προς τις κρατικές αρχές των πεπραγμένων ενεργειών τους και ορισμό νομικού εκπροσώπου με νομική έδρα και φυσική παρουσία εντός της Ελληνικής επικράτειας και πλήρη δικαιοπρακτική ικανότητα και απαγόρευση κάθε δραστηριότητας οποιασδήποτε ΜΚΟ διακινεί και βοηθά λαθρομετανάστες.
- Απαγόρευση εισόδου εντός χωρικών υδάτων πλοιαρίων τα οποία χρησιμοποιούνται από ΜΚΟ για την άφιξη λαθρομεταναστών.
- Όσον αφορά στο σύστημα επιστροφής, όσοι έχουν τελεσίδικα αναγνωριστεί ως παρανόμως διαμένοντες με αμετάκλητες αποφάσεις των αρμόδιων υπηρεσιών, είτε ως λαθρομετανάστες είτε ως απορριφθέντες αιτούντες ασύλου, τότε επιβάλλονται περιοριστικά μέτρα έως ότου επιστραφούν στην χώρα καταγωγής τους. Η μεταχείρισή τους πρέπει να είναι ανθρώπινη και αξιοπρεπής, σύμφωνα με τα θεμελιώδη δικαιώματα και με σεβασμό στην αρχή της μη επαναπροώθησης, αλλά αυτό επ’ουδενί δεν αποκλείει την αναλογική χρήση καταναγκαστικών μέτρων, την ταχεία διεκπεραίωση αποφάσεων επί αιτήσεων ασύλου, ή την εξασφάλιση της εκπλήρωσης των διεθνών υποχρεώσεων τρίτων χωρών σύμφωνα με τις οποίες οφείλουν να δέχονται την επιστροφή υπηκόων τους που εισήλθαν και διαμένουν παράνομα / παράτυπα σε άλλη χώρα. Παράλληλα με την επαρκή στελέχωση των αντίστοιχων υπηρεσιών και την άρση τεχνικών και διαδικαστικών εμποδίων, θα προωθηθεί η διμερής συνεργασία της Ελλάδος με χώρες καταγωγής με στόχο την αναγκαστική ή υποβοηθούμενη επιστροφή παράνομων μεταναστών.
- Πλήρης αξιοποίηση και ανάπτυξη μητρώου όπου θα καταγράφονται όλες οι διασυνοριακές διελεύσεις από υπηκόους τρίτων χωρών συμπληρωματικά και ενισχυτικά προς τις ευρωπαϊκές βάσεις δεδομένων του χώρου Σένγκεν.
- Καμία δικονομική αναγνώριση της σαρίας – του ισλαμικού δικαίου – και των αποφάσεων που αυτόνομα απορρέουν από αυτήν.
- Παράδοση των χρηματικών μέσων και ισοδύναμων αυτών από όσους υποβάλουν αίτηση ασύλου ή καταγράφθηκαν ως παρανόμως διαμένοντες, όπως επίσης και παράδοσης τιμαλφών υψηλής αξίας, με στόχο την κάλυψη των σχετικών εξόδων τους, ενώ θα επιστρέφεται ό,τι δεν χρησιμοποιήθηκε για την χρηματοδότηση των σκοπών αυτών ή άλλα συναφή προσωπικά τους έξοδα.
- Εποπτεία επιχειρήσεων και δίωξη όσων εκμεταλλεύονται παράνομους μετανάστες, συμπεριλαμβανομένου του τομέα στέγασης όπου απαιτείται ο επαρκής έλεγχος εγγράφων κατά την ενοικίαση χώρων.
- Ενίσχυση υπηρεσιακών δυνατοτήτων των εθνικών σωμάτων ασφαλείας και της συνεργασίας τους με διωκτικές αρχές και υπηρεσίες πληροφοριών συμμαχικών κρατών ώστε να καταπολεμηθούν / εξαρθρωθούν δίκτυα οργανωμένου εγκλήματος, στα οποία προφανώς εντάσσονται και οι διακινητές λαθρομεταναστών.
- Δραστηριοποίηση συνοριοφυλακής και εκπαίδευση αστυνομικών για την αναγνώριση και αξιολόγηση των σχετικών εγγράφων καθώς και για την ανάλυση του προφίλ αλλοδαπών και προφανώς την κράτηση αυτών εφόσον δεν διαθέτουν νομιμοποιητικά έγγραφα
- Ενίσχυση των δυνατοτήτων των ενόπλων δυνάμεων, του λιμενικού και των σωμάτων ασφαλείας ως έκφραση της αποτρεπτικής και υπηρεσιακής τους ισχύος.
- Χρήση του στρατού για την συνδρομή συνοριοφυλάκων κατά την επιτήρηση των συνόρων σε περιόδους κρίσης προς αναχαίτιση μεταναστευτικών κυμάτων που απειλούν την εθνική ασφάλεια και εδαφική επικράτεια.
- Διαχείριση και εγκαθίδρυση μέτρων ουσιαστικού ελέγχου των θαλάσσιων και χερσαίων συνόρων με εφαρμογή καινοτόμων τεχνολογικών μέσων και ενίσχυση των ανθρωπίνων πόρων με στόχο την εξασφάλιση και επιτήρηση των εξωτερικών συνόρων.

 

Ενέργειες εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή σε συνεργασία με άλλα κράτη μέλη:

-Απόσυρση της Ελλάδας από το προωθούμενο Παγκόσμιο Σύμφωνο για τη Ασφαλή, Ομαλή και Τακτική Μετανάστευση.

- Περαιτέρω δραστηριοποίηση εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως προς την συνεργασία των προξενείων των κρατών μελών για τις θεωρήσεις εισόδου σε τοπικό ή περιφερειακό επίπεδο με στόχο την αντίστοιχη ενίσχυση των επιχειρησιακών ικανοτήτων των κρατών μελών αλλά και προώθηση της διασύνδεσης των συστημάτων και των υποδομών των τρίτων χωρών με εκείνες της Ένωσης, ώστε να επιτρέπεται η τακτική και ευχερέστερη ανταλλαγή πληροφοριών.

- Αξιοποίηση του προγράμματος εθελοντικής επιστροφής και των υφιστάμενων υπηρεσιών και δομών, συμπεριλαμβανομένων των μεγάλης κλίμακας συστημάτων της τεχνολογίας πληροφοριών (σχετικά με τις θεωρήσεις εισόδου, τις αιτήσεις ασύλου και την ανταλλαγή πληροφοριών) καθώς και της Ευρωπαϊκής Αστυνομικής Υπηρεσίας, του Οργανισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την κατάρτιση στον τομέα της επιβολής του νόμου, του Ευρωπαϊκού Κέντρου Παρακολούθησης Ναρκωτικών και Τοξικομανίας.

- Διακρατική συνεργασία και συντονισμός μεταξύ των αρχών επιβολής του νόμου με προσανατολισμό την επιτυχή πρόληψη και καταστολή εγκλημάτων σχετιζόμενων με την παράνομη μετανάστευση, και συγκεκριμένα μέσω της ανταλλαγής πληροφοριών, δραστηριοτήτων επαγγελματικής κατάρτισης, κοινών ερευνών, διεπιχειρησιακών τεχνολογιών και εκτίμησης των κοινών απειλών και κινδύνων, στις παραμέτρους που αφορούν διασυνοριακά ζητήματα και που διασφαλίζονται συνέργειες και οικονομίες κλίμακας αμοιβαίου οφέλους.

- Συνεργασία σε θέματα μετανάστευσης με τρίτες χώρες διέλευσης και καταγωγής, συλλέγοντας, ανταλλάσσοντας και αναλύοντας πληροφορίες και κυρίως αναπτύσσοντας και εφαρμόζοντας εξατομικευμένες δράσεις με σκοπό της διασφάλιση μη προώθησης μεταναστών από της χώρες αυτές προς την Ευρωπαϊκή Ένωση και δημιουργώντας κατάλληλες και βιώσιμες συνθήκες ώστε να παραμείνουν στις χώρες τους. Προτεραιότητα σε χώρες όπου ήδη υφίσταται συνεργασία και υποδομές ευρωπαϊκής συμμετοχής ή ιδιαίτερες πιέσεις μεταναστευτικών ροών και συγκεκριμένα στην περιοχή της Βόρειας Αφρικής (Αλγερία, Μαρόκο, Τυνησία, Αίγυπτο), στο Κέρας της Αφρικής (Σομαλία, Ερυθραία, Αιθιοπία), και συγκεκριμένες χώρες της Αφρικής (Σουδάν, Σενεγάλη, Νίγηρα) και της Ασίας (Λίβανο, Ιορδανία, Πακιστάν, Αφγανιστάν).

- Ενεργότερη συμμετοχή στα όργανα της διεθνούς κοινότητας και αναγνώριση της ευρωπαϊκής πραγματικότητας, συγκαθορίζοντας και τροποποιώντας τους συλλογικούς κανόνες με τρόπο εθνικά ωφέλιμο και εφαρμόζοντας ή αξιοποιώντας τους παρεχόμενους δικονομικούς και διαδικαστικούς φραγμούς των νυν συστημάτων όπου είναι απαραίτητο (π.χ. όσον αφορά στον Κανονισμό Δουβλίνο ή στο Κοινό Ευρωπαϊκό Σύστημα Ασύλου).

- Η Ένωση δεν είναι σε θέση να αντιδράσει γρήγορα, αποτελεσματικά και ευέλικτα σε απρόβλεπτα περιστατικά ή στις ταχέως εξελισσόμενες καταστάσεις κρίσεων όπως οι μαζικές και συστηματικές λαθρομεταναστευτικές ροές. Επ’αυτού, απαιτείται η δημιουργία αποθεματικού κονδυλίου για αντίστοιχα μη προβλεπόμενα περιστατικά και προσπάθεια αναθεώρησης της λογικής του πολυετούς δημοσιονομικού προγράμματος, ενοποίηση των κατακερματισμένων κωδικών του προϋπολογισμού μεταξύ διαφορετικών ταμείων στη βάση ενοποιημένων και ολοκληρωμένων δημοσιονομικών πλαισίων που θα διευκολύνει και θα απλοποιήσει τις αντίστοιχες δράσεις, μείωση του αριθμού των προγραμμάτων δαπανών ώστε να αυξηθεί η ορατότητα της χρηματοδότησης και να διασφαλίζεται η προστιθέμενη αξία των δαπανών και η αξιολόγηση των επιπτώσεων των αντίστοιχων ενεργειών οι οποίες λαμβάνονται στη βάση της επιχειρησιακής και τεχνικής εμπειρογνωσίας των υπηρεσιών των οργανισμών που ήδη τους έχουν ανατεθεί συγκεκριμένα καθήκοντα στο πλαίσιο της αποστολής τους.


Ενέργειες σε / προς τρίτες χώρες:

- Όσον αφορά στην επιστροφή, έμφαση θα δοθεί στη στήριξη βιώσιμων επιστροφών, συμπεριλαμβανομένων τόσο προγραμμάτων εκούσιας υποβοηθούμενης επιστροφής όσο και ενεργειών άμεσης αναγκαστικής επιστροφής με το πέρας των αντίστοιχων διαδικασιών, καθώς και µέτρων επανένταξης κατά περίπτωση όπου αυτό απαιτείται.

- Αντικειμενική ενημέρωση με στόχευση στις χώρες καταγωγής σχετικά με την μη επιτυχία του επιδιωκόμενου ταξιδιού των ενδεχόμενων μεταναστών, αποθαρρύνοντας πιθανούς παράνομους μετανάστες να επιχειρήσουν το ταξίδι.

- Στοχευμένη συνεργασία με τρίτες χώρες, με σκοπό την ενίσχυση των ικανοτήτων τους να επιτηρούν τα σύνορά τους και την διαχείριση περιοχών που παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και οι οποίες έχουν άμεση επίπτωση στην Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση.

- Ενίσχυση των δυνατοτήτων του λιμενικού και των αρχών δημοσίας τάξης και διασφάλισης του κράτους δικαίου σε χώρες οι οποίες λειτουργούν ως ενδιάμεσοι σταθμοί, π.χ. Λιβύη, και κατάλληλη υποστήριξη των χωρών που φιλοξενούν υπέρμετρο αριθμό εκτοπισμένων ανθρώπων, π.χ. Ιορδανία.

- Ενέργειες υποστηρικτικές προς τη σταθεροποίηση εμπόλεμων και/ή άναρχων περιοχών, όπως Συρία, Ερυθραία, Αιθιοπία, Σομαλία.

- Δημιουργία κέντρων σε τρίτες χώρες έως ότου επεξεργαστούν οι εθνικές αρχές τις αιτήσεις των εν δυνάμει λαθρομεταναστών κατά τα πρότυπα της Αυστραλίας.


 

Υγεια
22 Jun 2018 | 15:28

Βασικά Στοιχεία και Έννοιες

Το αγαθό της υγείας αποτελεί δομικό στοιχείο στο αξιακό σύστημα του σύγχρονου πολιτισμού, αναγνωρίζεται ως θεμελιώδες ατομικό δικαίωμα (δικαίωμα των πολιτών - υποχρέωση του κράτους) και είναι καθολικώς αποδεκτό ότι είναι ο κυριώτερος παράγοντας κοινωνικοοικονομικής προόδου και προσωπικής ανελίξεως του ατόμου. Σύμφωνα με τον ορισμό που διατυπώθηκε στο καταστατικό του Παγκοσμίου Οργανισμού Υγείας (World Health Organization, W.H.O., 1946) υγεία  είναι « η κατάσταση της πλήρους σωματικής, ψυχικής και κοινωνικής ευεξίας και όχι μόνον η απουσία ασθενείας ή ανα-πηρίας ».


Οι βασικές αρχές οι οποίες πρέπει να διέπουν ένα σύστημα υγείας (W.H.O.) είναι :

- η αποτελεσματικότητα: αφορά στην επίτευξη του βασικού στόχου, ο οποίος είναι η βελτίωση του επιπέδου υγείας του πληθυσμού,
- η αποδοτικότητα: αφορά στην σχέση εισροών – εκροών με στόχο την ορθολογική κατανομή των πόρων προς όφελος όχι μόνον των ασθενών πολιτών αλλά και του συνόλου του πληθυσμού και
- η ισότητα στην πρόσβαση στις δομές υγείας.


Η Διεθνής Διάσκεψη για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας (Π.Φ.Υ.) στην Άλμα–Άτα (06-12 Σεπτ. 1978) επεσήμανε για μία ακόμη φορά την πεποίθηση ότι η Υγεία αποτελεί θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα και επαναπροσδιώρισε την ευθύνη του συστήματος υγείας προς την Π.Φ.Υ.. Η φιλοσοφία της Διασκέψεως στηρίχθηκε σε τέσσερις πυλώνες :

- ισότητα, κοινωνική δικαιοσύνη και υγεία για όλους,
- κοινωνική συμμετοχή,
- προαγωγή υγείας με διατομεακή δράση και συνεργασία,
- ορθολογική χρήση πόρων.

Οι υπηρεσίες υγείας περιλαμβάνουν υπηρεσίες περιθάλψεως, υπηρεσίες προαγωγής της υγείας, υπηρεσίες προλήψεως και είναι ωργανωμένες σε τρείς επιμέρους ομάδες, οι οποίες αποτελούν τα βασικά επίπεδα περιθάλψεως :

- πρωτοβάθμια παροχή υπηρεσιών υγείας (μονάδες παροχής υπηρεσιών : κέντρα υγείας και οι αποκεντρωμένες μονάδες τους, εξωτερικά ιατρεία νοσοκομείων ΕΣΥ, μονάδες ΕΟΠΥΥ, μονά-δες ΟΤΑ, ΤΟΜΥ, ιδιώτες),
- δευτεροβάθμια παροχή υπηρεσιών υγείας (μονάδες παροχής υπηρεσιών : γενικά – νομαρχιακά νοσοκομεία),
- τριτοβάθμια παροχή υπηρεσιών υγείας : (μονάδες παροχής υπηρεσιών : περιφερειακά – πανε-πιστημιακά - ειδικά νοσοκομεία, εξειδικευμένες Κλινικές – Κέντρα).

 

Η κατάσταση στη χώρα μας

Η Ελλάδα δεν ακολουθεί πιστά ένα συγκεκριμένο πρότυπο οργανώσεως και λειτουργίας των υπηρεσιών υγείας και το σύστημα αυτών των υπηρεσιών είναι μικτό, δηλαδή κράτους και κοινωνικής ασφαλίσεως ταυτόχρονα. Η πολιτική υγείας στην Ελλάδα αναπτύχθηκε σταδιακά στον χρόνο, χωρίς σοβαρό σχεδιασμό και στόχους, με αποτέλεσμα η υγεία να νοσεί σοβαρά και το σύστημα υγείας να έχει σημαντικά προβλήματα τα οποία θέτουν σε κίνδυνο τόσο την υπόστασή του όσο και την κάλυψη των αναγκών του πληθυσμού σε υπηρεσίες υγείας.

 

Διαπιστώσεις και προβλήματα :

- Πανσπερμία νόμων και σύνθετο νομοθετικό πλαίσιο (σε μεγάλο βαθμό ανενεργό) από κοινού με την υπάρχουσα ανομοιογένεια δομών και υπηρεσιών, δημιουργούν έναν τομέα παροχής υπηρεσιών υγείας πολυκερματισμένο και άναρχα εξελισσόμενο,
- Ιδεοληψίες και λανθασμένες εμμονές στον κεντρικό επιτελικό σχεδιασμό,
- Μεταρρυθμίσεις μόνον με οικονομικά ή στενά πολιτικά κριτήρια,
- Γεωγραφική ανισοκατανομή - ελλείψεις ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού,
- Ανισότητες ως προς την πρόσβαση, την παροχή και την ποιότητα των υπηρεσιών,
- Αδυναμία του συστήματος να προσαρμοσθεί στα νέα δεδομένα και να αξιοποιήσει κατάλληλα τους διατιθέμενους πόρους, 
- Έλλειψη συντονισμού στην ανάπτυξη, παραγωγή και παροχή υπηρεσιών
- Υποχρηματοδότηση (ιδιαίτερα στα χρόνια των μνημονίων) μετά από περιόδους αλόγιστης σπα-τάλης δαπανών υγείας,
- Απουσία ουσιαστικών μηχανισμών στο σύστημα, οι οποίοι θα προάγουν ποιότητα, αποτελε-σματικότητα και διαχείριση,
- Σοβαρές ελλείψεις υλικοτεχνικής υποδομής και δυσκολία ανταποκρίσεως του δημοσίου τομέα στις σύγχρονες απαιτήσεις της ιατρικής επιστήμης,
- Απουσία κινήτρων για την στελέχωση δομών υγείας,
- Μετανάστευση εξειδικευμένου προσωπικού,
- Απαξίωση και οικονομική εξαθλίωση ιατρών.


Προτάσεις - Γενικές Κατευθύνσεις

Η προστασία της υγείας του πληθυσμού προϋποθέτει την αποτελεσματική και αποδοτική λειτουργία του Εθνικού Συστήματος Υγείας, το οποίο οφείλει να προσφέρει δωρεάν και ισότιμες υπηρεσίες υγείας σε όλους τους πολίτες. Οι χρόνιες, όμως, παθογένειες του συστήματος και η έλλειψη υλικών και οικονομικών και ανθρώπινων πόρων, καθιστούν την λειτουργία του ιδιαίτερα προβληματική, με άμεσες επιπτώσεις στην υγεία του ελληνικού πληθυσμού. Για την αντιμετώπιση αυτής της καταστάσεως προτείνονται οι εξής άξονες :

- διαμόρφωση εθνικής πολιτικής υγείας,
- ενίσχυση χρηματοδοτήσεως του δημοσίου συστήματος υγείας,
- μετατροπή του ΕΣΥ από κακοδιοικούμενη δημόσια υπηρεσία σε σύγχρονο δημόσιο οργανισμό με νέο νόμο «επανιδρύσεως».

 

Προτάσεις - Ειδικές Κατευθύνσεις

- Θεσμοθέτηση ολιγομελούς κεντρικού οργάνου σχεδιασμού, συντονισμού, ελέγχου και αξιολογήσεως.
- Διοικητική αποκέντρωση - συγκρότηση Ωλοκληρωμένων Συστημάτων Υγείας στην Περιφέρεια.
- Ορθολογική κατανομή των περιωρισμένων πόρων με παραγωγή αποδοτικών υπηρεσιών.
- Επιτάχυνση και διαφάνεια απορροφήσεως κοινοτικών πόρων για την ανάπτυξη δράσεων οι οποίες συνδέονται με τους άξονες προτεραιότητος του προγράμματος.
- Επικαιροποίηση – συμπλήρωση Υγκού Χάρτη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα.
- Σύνταξη νέων Οργανισμών ανά υγειονομική περιφέρεια.
- Επανεκτίμηση – συμπλήρωση οργανισμών νοσοκομείων με βάση τις ανάγκες κάθε περιοχής για παροχή υπηρεσιών υγείας (απαραίτητη η γνώμη της οικείας Ιατρικής σχολής).
- Λειτουργία ενός (τουλάχιστον) Νοσοκομείου Αναφοράς σε κάθε νομό της χώρας, το οποίο θα έχει ανεπτυγμένες τις προβλεπόμενες κλίνες και θα διαθέτει τις απαραίτητες κλινικές και εργαστηριακές ειδικότητες.
- Συνεπικούρηση – συνεργασία δευτεροβαθμίων δομών υγείας με αντίστοιχες τριτοβάθμιες.
- Ενίσχυση υποδομών σε ακριτικά νησιά και περιοχές με γεωγραφικές ιδιαιτερότητες.
- Προώθηση τηλεϊατρικής εφαρμογής (δορυφορική και ενσύρματη διασύνδεση).
- Ωργανωμένη νομική κάλυψη κάθε Νοσοκομείου μέσω ενιαίας νομικής υπηρεσίας στην αντί-στοιχη Περιφέρεια.
- Σαφής προσανατολισμός της Πολιτικής Υγείας προς την Π.Φ.Υ..
- Αναβάθμιση Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και επανεξέταση συμβάσεων με παρόχους υπηρεσιών Υγείας.
- Επαρκής στελέχωση υγειονομικών δομών με επανεκτίμηση οργανογραμμάτων, αξιοποίηση υπάρχοντος προσωπικού, στοχευμένες προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού.
- Βελτίωση κτιριακών υποδομών - εξοπλισμού.
- Ηλεκτρονική διασύνδεση όλων των δομών υγείας (δημοσίων και ιδιωτικών).
- Oλοκληρωμένες πολιτικές για τις ευπαθείς ομάδες πληθυσμού (ευάλωτες και ειδικές ομάδες).
- Αναβάθμιση θεσμού δημιουργίας μητρώων παθήσεων (registries).
- Επέκταση της ηλεκτρονικής υγείας (e-health) με δημιουργία ηλεκτρονικής κάρτας υγείας για κάθε πολίτη, η οποία θα στηρίζεται στον ενιαίο Ηλεκτρονικό Φάκελλο Υγείας (Η.Φ.Υ.).
- Επαναξιολόγηση και μεταρρύθμιση επιτροπών αναπηρίας ΚΕΠΑ, λαμβάνοντας υπ’όψιν τις επισημάνσεις του Συνηγόρου του πολίτου (Φεβ. 2013).
- Ενίσχυση των νέων εξωνοσοκομειακών μονάδων.
- Οικογενειακός ιατρός: εφαρμογή του θεσμού ως δικαίωμα του πολίτου και όχι ως υποχρέωση. Σαφής ο ρόλος του ως συμβούλου υγείας του κάθε πολίτου, τηρώντας τον Η.Φ.Υ. και δίνοντας συμβουλές στα πλαίσια προλήψεως νοσημάτων και περιοδικών ελέγχων ενώ ο ρόλος του ως Gatekeeper  δεν στέκει σε κριτική και λογική.
- Μεταρρύθμιση νοσηλευτικής υπηρεσίας.
- Ενίσχυση και βελτίωση των υπηρεσιών ψυχικής υγείας και των δράσεων ψυχοκοινωνικής αποκαταστάσεως καθώς και των δομών φροντίδος της ψυχικής υγείας με έμφαση στις ανοικτές δομές.
- Διαχείριση των εξαρτήσεων στις δομές Π.Φ.Υ, κατόπιν σχετικής εκπαιδεύσεως.
- Συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα και τους Ο.Τ.Α..
- Ιατρικός τουρισμός : χάραξη ολοκληρωμένης εθνικής στρατηγικής και δράσεις με στόχο ο συγκεκριμένος τομέας να συμβάλλει στην τόνωση της εθνικής οικονομίας αλλά και να λειτουργήσει ως εφαλτήριο για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών.
- Συνεργασία με Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο και λοιπούς φορείς επαγγελματιών υγείας.
- Συνεργασία με επίσημους συλλόγους ασθενών.
- Προσπάθεια μειώσεως και αναστροφής φαινομένου brain – drain.
- Ιατρική και Νοσοκομειακή περίθαλψη στους ανασφάλιστους υπό προϋποθέσεις.
- Αξιολόγηση συστήματος εισαγωγής – εκπαιδεύσεως και απορροφήσεως στο ενεργό δυναμικό των επαγγελματιών υγείας (απαραίτητη η γνώμη και εισήγηση της οικείας αντίστοιχης Σχολής).


Τομέας φαρμάκου:

- Χάραξη φαρμακευτικής πολιτικής με στόχο τον εξορθολογισμό της φαρμακευτικής δαπά-νης, χωρίς όμως τον κίνδυνο να μην υπάρχει πρόσβαση του ασθενούς σε καινοτόμα φάρμακα,
- Στήριξη ελληνικής φαρμακοβιομηχανίας,
- Αύξηση μεριδίου αγοράς των γενοσήμων φαρμάκων,
- Αξιολόγηση και επανεκτίμηση του υπάρχοντος συστήματος τιμολογήσεων φαρμάκων,
- Εφαρμογή νέου συστήματος τιμολογήσεως στα off patent ή τα γενόσημα φάρμακα,
- Επανεξέταση και αναδιάρθρωση ποσοστών συμμετοχής ασθενών στην φαρμακευτική δαπάνη.
- Δράσεις σε σχολεία (καθιέρωση μαθήματος Α’ Βοηθειών, επαναφορά του μαθήματος της Υγιεινής, εκπαίδευση στην καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση κ.λ.π.), αθλητικούς συλλόγους και άλλους φορείς.

 

Βασικές Αρχές για την υλοποίηση του προγράμματος

- Επεξεργασία δεδομένων και χάραξη προτεραιοτήτων. Οικονομοτεχνικός σχεδιασμός. Σταδιακή υλοποίηση προτάσεων και κατευθύνσεων με λεπτομερή σχεδιασμό, αυστηρά χρονοδιαγράμματα, πιλοτικές εφαρμογές.
- Δεν απορρίπονται όσα προϋπάρχουν αλλά διατηρούνται τα θετικά και τροποιούνται αυτά τα οποία επιδέχονται βελτιώσεων.
- Σύστημα υγείας χωρίς ιατρούς δεν γίνεται. Εκπαιδευμένοι ιατροί, ενεργοί ασθενείς, συνεργασία μεταξύ φορέων και εθνική στρατηγική είναι οι κύριοι άξονες πάνω στους οποίους, θα πρέπει να στηριχθεί η διαφύλαξη της Δημόσιας Υγείας σε αυτή την δύσκολη δημοσιονομική συγκυρία.
- Οι προτεινόμενες αλλαγές απαιτούν σταθερή πολιτική βούληση, υπεύθυνη επιστημονική και τεχνική τεκμηρίωση και συναίνεση από τους επαγγελματίες υγείας και τον πληθυσμό, ώστε να διασφαλισθεί η διαχρονική ανθεκτικότητά τους. Όμως τώρα, περισσότερο από ποτέ, πρέπει να καταρριφθεί ο μύθος του Σίσυφου, με τις αέναες μεταρρυθμιστικές προσπάθειες του τομέα της Υγείας οι οποίες τελικά παραμένουν ατελέσφορες. Αποτελεί  επιταγή των καιρών ένας στρατηγικός σχεδιασμός ώστε το Σύστημα Υγείας να ανατρέψει το ισχύον δυσμενές κοινωνικοπολιτικό περιβάλλον και να το καταστήσει υποστηρικτικό για την Υγεία, το πολυτιμώτερο αγαθό για τον άνθρωπο.
 

ΠολιτισμοΣ
22 Jun 2018 | 11:27

Ο πολιτισμός μπορεί να ξαναγίνει η ‘’βαριά μας βιομηχανία’’ και να αποτελέσει πολύ σημαντική πηγή εσόδων. Αυτό όμως πρέπει να γίνει μέσα σε ένα πλαίσιο προστασίας του πολιτιστικού μας πλούτου και μιας αισθητικής που να τον σέβεται. Υιοθέτηση συνθηκών σεβασμού απέναντι στην πνευματική-καλλιτεχνική δημιουργία και τον πνευματικό δημιουργό – καλλιτέχνη και κατοχύρωση - υπεράσπιση των πνευματικών δικαιωμάτων τους.

• Διαρκείς προσπάθειες διάδοσης του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού και διασφάλισης της πολιτιστικής κληρονομιάς
• Διασύνδεση με τις νέες τεχνολογίες και τον ψηφιακό κόσμο
• Διασφάλιση της αποκλειστικής διαχείρισης από το κράτος του ψηφιακού υλικού των δημόσιων πολιτιστικών φορέων και θεσμών
• Επαναφορά στο προσκήνιο των πνευματικών, αισθητικών, ηθικών προταγμάτων του πολιτισμού και άμεση διασύνδεσή τους με την εκπαιδευτική διαδικασία

Οι δημόσιοι θεσμοί παροχής πολιτισμού οφείλουν να στηρίζουν την εγχώρια πολιτισμική παραγωγή των επιστημών και τεχνών, χωρίς κηδεμονία, σεβόμενοι τη δημιουργική αυτοτέλειά τους και προωθώντας τη συλλογική και δημοκρατική αυτόοργάνωσή τους. Μέριμνα για την αναδιάρθρωση της διοικητικής κουλτούρας του κράτους με όρους αξιοκρατίας, διαφάνειας, διαβούλευσης και σεβασμού των δικαιωμάτων των πολιτών.

1. ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ, ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΕ ΕΚΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ.

Ακυρώνονται όλες οι νομοθετικές πράξεις, οι εφαρμοστικοί νόμοι, οι πάσης φύσεως ρυθμίσεις και αποφάσεις που οδηγούν σε εκποίηση της ακίνητης περιουσίας του Υπουργείου Πολιτισμού, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ ή άλλης διαδικασίας, και υποβαθμίζουν την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς, με στόχο την αλόγιστη εκμετάλλευση μνημείων ή περιοχών, που αποτελούν το άμεσο περιβάλλον μνημείων και αρχαιολογικών χώρων. Παράλληλα, στο πλαίσιο αυτό, καταργούνται και οι αντισυνταγματικές διατάξεις που δίνουν τη δυνατότητα να παρακάμπτεται ο Αρχαιολογικός Νόμος και οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού για τις “fast track” επενδύσεις.
Επίσης, επανεξετάζονται αποφάσεις για την προστασία, διατήρηση και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς, που έχουν προκαλέσει μεγάλες κοινωνικές και επιστημονικές αντιδράσεις.

2.  ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ

Θωρακίζουμε θεσμικά το δημόσιο χαρακτήρα του αρχαιολογικού έργου και της διαχείρισης της πολιτιστικής κληρονομιάς, προωθώντας τις απαραίτητες νομοθετικές παρεμβάσεις και καταργώντας οποιαδήποτε μορφή άμεσης ή έμμεσης ιδιωτικοποίησης. Η πολιτιστική κληρονομιά είναι κοινωνικό αγαθό που συνδέεται με τη βιώσιμη ανάπτυξη, όχι εμπορεύσιμο προϊόν που υπηρετεί το κέρδος συγκεκριμένων οικονομικών συμφερόντων.

•Θα πρέπει να ενισχυθεί μέσω των προγραμμάτων της Ε.Ε. η καλλιτεχνική παιδεία στην Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση, ενώ παράλληλα είναι απαραίτητο να δημιουργηθούν θεματικές μέσα στην εκπαίδευση που θα αγκαλιάζουν το σύνολο της πολιτιστικής δημιουργίας και πολιτιστικής κληρονομιάς, καταρχήν σε τοπικό επίπεδο (π.χ. μαθήματα τοπικής ιστορίας σε σχολεία – δράσεις διαλόγου της εκπαιδευτικής κοινότητας με δημιουργούς, αλλά και την κατά τόπους πολιτιστική κληρονομιά) και εν συνεχεία ανά τομέα (ποίηση, θέατρο, κινηματογράφος φωτογραφία, λογοτεχνία, γλυπτική, ζωγραφική κλπ) στον τύπο της σεμιναριακής εκπαίδευσης

  • Προβολή παραδοσιακού χορού στο εξωτερικό.
  • Ινστιτούτο μελέτης και διάδοσης παραδοσιακού χορού.
  • Κρατικό φεστιβάλ παγκόσμιας εμβέλειας, παραδοσιακού χορού.
  • Στήριξη του μουσείου παραδοσιακών οργάνων και παραδοσιακών φορεσιών.
  • Βιβλιοθήκη και δισκοθήκη παραδοσιακής μουσικής, με όσο το δυνατόν πρωτότυπες ηχογραφήσεις.
  • Σεμινάρια στα σχολεία (παραδοσιακή μουσική, τραγούδια, χορός, έθιμα, λαϊκά παραμύθια,)
  • Οικονομική υποστήριξη για συμμετοχή παραδοσιακών σχημάτων (μουσική και χορός) σε διεθνή φεστιβάλ μέσω του Υπουργείου Πολιτισμού.

Κατάργηση των κρατικών επιχορηγήσεων και περιθωριοποίηση των «καλλιτεχνών» που προσβάλλουν εθνικά, θρησκευτικά και ιστορικά σύμβολα.

Αυστηρή νομοθεσία για τους αρχαιολογικούς χώρους και αναβάθμιση των εφοριών αρχαιοτήτων με επαρκή προσωπικό φύλαξης.

Αναβάθμιση όλων των φεστιβάλ, κινηματογράφου, θεάτρου, χορού, μουσικής και ένταξη και των σχολείων τέχνης στα προγράμματα των φεστιβάλ. Κανένας περιορισμός στον αριθμό καθισμάτων και εμβαδού, των θεάτρων και όλων παραστάσεων. Η προσφορά των ‘’μικρών’’ θεάτρων στη δημιουργία πολιτισμού είναι ανεκτίμητη.

Αναβάθμιση του θεατρικού μουσείου και ένταξή του στο μουσείο τέχνης. Εκεί θα ενταχθούν και όλες οι υπόλοιπες τέχνες. Ψηφιοποίηση του μουσείου τέχνης, ώστε να έχουν πρόσβαση σ’ αυτό και οι πολίτες που βρίσκονται σε μακρινή απόσταση, αλλά και οι κάτοικοι του εξωτερικού.

Αναβάθμιση της δημόσιας τηλεόρασης και ραδιοφωνίας, ως εναλλακτική, πολιτιστική και ποιοτική πρόταση. Καθιέρωση του προγράμματος ‘’ώρα πολιτισμού’’ σε όλα τα ΜΜΕ.

Εκκλησιαστικο
22 Jun 2018 | 10:25

     Διαμορφώνουμε ένα νέο, καινοτόμο πλαίσιο στις σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας, αρχής γaενομένης από την αναμόρφωση της εκκλησιαστικής δικαιοσύνης με την αντικατάσταση του Ν. 5383/1932 «Περί των Εκκλησιαστικών Δικαστηρίων και της προ αυτών διαδικασίας» ο οποίος, πέρα από τις εγνωσμένες νομοτεχνικές του αδυναμίες,  ανταποκρίνεται μόνο στην εποχή που συνετάχθη, ανταποκρινόμενοι έτσι στο αίτημα τόσο της επιστήμης όσο και της ίδιας της Εκκλησίας. Νέος, ειδικός νόμος, θα ρυθμίζει τα ζητήματα ιδρύσεως, συγκροτήσεως, αρμοδιότητας και λειτουργίας των εκκλησιαστικών δικαστηρίων, με την ανάληψη της απονομής της εκκλησιαστικής δικαιοσύνης από την ίδια την Εκκλησία τόσο κατά το ουσιαστικό, όσο και κατά το δικονομικό της σκέλος, εισάγοντας ένα φιλελεύθερο σύστημα στον χώρο της εκκλησιαστικής δικαιοσύνης.


    Για την επίλυση του ζητήματος των εκκλησιαστικών νομικών προσώπων στα οποία κατά κανόνα δεν ασκείται καμία κρατική εποπτεία, απολαύοντας σχεδόν πλήρους αυτονομίας, προτείνεται ότι με νόμο θα προβλέπονται οι εκκλησιαστικοί φορείς που θα έχουν νομική προσωπικότητα ως προς τις νομικές τους σχέσεις και μόνο, οι οποίοι θα καλούνται «εκκλησιαστικά νομικά πρόσωπα» και θα έχουν νομική προσωπικότητα ειδικού χαρακτήρα διεπόμενα από τους ιερούς κανόνες της Εκκλησίας.


     Για την αποκρυστάλλωση των σχέσεων Εκκλησίας και Πολιτείας θεωρούμε ότι θα πρέπει να λάβει χώρα ένα «δίπτυχο πράξεων». Από την πλευρά της, η Πολιτεία θα πρέπει να προβεί άμεσα στη ρύθμιση των ζητημάτων του άρθρου 3 του Συντάγματος με την κατάργηση και την αντικατάσταση αυτού σε μελλοντική αναθεώρηση, άλλως την επίλυση αυτών με την κατάρτιση ενός σύντομου, βραχύλογου Καταστατικού Χάρτη ο οποίος θα ψηφιστεί στην Ολομέλεια της Βουλής και θα καθορίζει τις σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας. Το περιεχόμενου αυτού θα καταρτιστεί αφού ληφθεί υπόψη τόσο η γνώμη της ίδιας της Εκκλησίας, σε συνεννόηση πάντα με την ανώτατη εκκλησιαστική διοικητική αρχή, την Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας (Ι.Σ.Ι.) και τους ειδικώς εξουσιοδοτημένους προς τούτο εκπροσώπους της, αλλά και έπειτα από προτάσεις Πανεπιστημιακών ειδικών επί εκκλησιαστικών ζητημάτων και του εκκλησιαστικού δικαίου. Σε αυτόν τον νόμο θα ρυθμίζονται ακανθώδη ζητήματα που ταλανίζουν εδώ και χρόνια τη νομική θεωρία και  επιστήμη, όπως το καθεστώς της συγκροτήσεως της Ιεράς Συνόδου Ιεραρχίας (Ι.Σ.Ι) και της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου (Δ.Ι.Σ.), το ζήτημα της νομικής προσωπικότητας της Εκκλησίας καθώς και αυτό της μισθοδοσίας του κλήρου, αλλά και οικονομικής φύσεως ζητημάτων γενικότερα. Τα υπόλοιπα ζητήματα θα τα ρυθμίσει η ίδια η Εκκλησία με εσωτερική πράξη της και ανάλογα με τη φύση αυτών μπορεί να κριθεί αναγκαίο να προβεί στις ρυθμίσεις αυτές έπειτα από προηγούμενη σχετική διά νόμου εξουσιοδότηση.  Πάγια θέση μας αποτελεί ότι η εκπόνηση ενός τέτοιου σχεδίου θα διαγράψει με σαφήνεια το πλαίσιο σχέσεων Εκκλησίας και Πολιτείας, σε μια ουσιαστική προσπάθεια γεφύρωσης του χάσματος και λειτουργικής αποκατάστασης των μεταξύ τους σχέσεων.


     Η δεύτερη πράξη θα γίνει από την Εκκλησία, με πρώτο μέλημα την εκπόνηση ενός νέου, θεμελιώδους κανονισμού διοικήσεως και λειτουργίας της περιλαμβάνοντας όλα εκείνα τα ζητήματα που θα ρυθμίζουν και θα διέπουν την εύρυθμη οργάνωση και λειτουργία της, αποκαθιστώντας την κανονικότητα και συνταγματικότητα, καταργώντας μια πληθώρα αντικανονικών, αντιεκκλησιολογικών και αντισυνταγματικών διατάξεων, όπως αυτές διατυπώνονται στον Καταστατικό Χάρτη της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ελλάδος, τον Ν. 590/1977 όπως αυτός ισχύει μέχρι σήμερα. Στον νέο αυτόν Κανονισμό θα αναγράφονται και οι υποχρεώσεις της Εκκλησίας οι οποίες απορρέουν αφενός από το Σύνταγμα και τους νόμους του κράτους, αφετέρου δε από τους ιερούς κανόνες της Ορθόδοξης Εκκλησίας, τον Πατριαρχικό και Συνοδικό Τόμο της 29ης Ιουνίου του 1850 με τον οποίο ανακηρύχθηκε Αυτοκέφαλη η Εκκλησία της Ελλάδος και την Πατριαρχική και Συνοδική Πράξη του 1928, με την οποία παραχωρήθηκαν επιτροπικώς στην Εκκλησία της Ελλάδος οι Μητροπόλεις του κλίματος του Οικουμενικού Πατριαρχείου.